2013 - Beilstein - Duitsland - aan de Moezel

20 september 2013 - Beilstein, Duitsland

EINDELIJK!!!!

We hebben begin deze maand onze compleet ingerichte en afgeladen Camper Hobby 600 uit 2001 opgehaald in Lelystad.

hobby 600  hobby 600 van binnen

We hebben hem overgenomen via een campermakelaar van een echtpaar dat hier enkele jaren flink van genoten heeft maar nu toe waren aan iets anders, dus konden hem helemaal gevuld overnemen.

Hij is helemaal van boven naar beneden, van links naar rechts en van voor naar achteren gepoetst, schoongemaakt en waar nodig hersteld. De gordijnen gewassen, de complete inhoud uitgezocht, afgewassen en weer heringedeeld.

En nu is het tijd om een paar dagen proef te draaien en waar kunnen we dat beter doen dan in de omgeving die voor ons al jaren als thuis aanvoelt ... juist ... in Beilstein - Briedern aan de Moezel, vlak bij Cochem.

NaamloosWe komen al minimaal 30 jaar in het dorpje Briedern, hier even verderop maar omdat daar geen camping is staan we in het Historisch dorpje Briedern, enkele kilometers verderop.

P1040100  P1040101

We staan pal aan het water, eerste rang zoals wij zeggen en hebben een fantastisch uitzicht op Beilstein, een historisch klein toeristisch dorpje, waar elke dag hele busladingen toeristen voorbijkomen. Maar laat je daardoor niet tegenhouden, het is er prachtig doorheen slenteren en een terrasje pakken.

P1040103  P1040106

Het weer is dit weekend redelijk goed maar omdat het de hele week al flink geregend heeft is de ondergrond overal erg nat.

We willen niet zoveel doen deze dagen behalve wat wandelen naar Waldeslust en fietsen naar Cochem, en vooral ook uit eten naar de Fam Lenz in briedern.

We pakken de fiets en fietsen naar Cochem waar het heerlijk rondslenteren is, maar je kan ook even een kleine klim naar de burcht ondernemen, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op het stadje.

P1040109  P1040110  P1040113  P1040116  P1040119

Je kan er voor kiezen om een rondleiding te nemen in het kasteel wat erg de moeite waard is, maar omdat we dat al verschillende malen hebben gedaan kiezen we ervoor om van het uitzicht te genieten en de binnenkant te laten voor wat het is. Ook is er bij het kasteel op gezette tijden een roofvogelshow, maar die hebben we persoonlijk nog nooit gekeken.

Verder is er in Cochem ook nog een kabelbaan met mooi uitzicht maar ook dat slaan we deze keer over.

Maar vooral de camper goed leren kennen, dat is ons doel!. Uitzoeken hoe alles werkt en je thuis gaan voelen in deze camper. Vooral dat laatste zal geen probleem zijn want Liefde op het eerste gezicht is hier wel erg aan de orde. Veel ruimte in de camper maar daar staat sowieso het merk Hobby wel voor. Veel kastjes, veel opbergplek.

Onze conclusie ... daar zullen we nog vele heerlijke weekendjes en vakanties in door kunnen brengen!