2014 - Pasen - Giethoorn - Nederland

19 april 2014 - Giethoorn, Nederland

19/04/2014 Paasweekend - Giethoorn - Nederland!

omgevingskaartje

Heerlijk, we mogen weer op pad. Met Pasen zijn we een lang weekend vrij, dus daar gaan we lekker van profiteren.

We hebben besloten om dit keer in Nederland te blijven. Hier is nog zoveel moois te zien en er zijn zoveel plekken waar we nog naartoe willen of nog nooit zijn geweest!

Thuis hangt een lijstje aan de Europa en Nederlandse kaart van de gebieden, steden , plaatsen waar we in ieder geval de komende jaren een keer naar toe willen en Giethoorn is er een van. Dus keuze gemaakt en op naar de kop van Overijssel.

Er is een plaatsje gereserveerd op minicamping `onder de Heerenbrug`.

www.campingheerenbrug.nl

P1040292

Deze minicamping is kleinschalig wat we graag willen. Melden na aankomst bij Hannie, die ons een warm welkom heet, wat een schat van een mens. Zij geeft de term gastvrij nog eens een speciale betekenis.

P1040296

Na het installeren van de camper en natuurlijk de tv - Matt kan niet zonder - lekker aan de koffie en daarna op de fiets naar Giethoorn.

Ik heb thuis een tweetal fietsroutes uitgezet via knooppuntenroute die we morgen en 2e paasdag zullen gaan fietsen.

Zondagmorgen allereerst een lekker ontbijtje, en daarna op de fiets richting de Weerribben. Wat een prachtig natuurgebied met veel bos, heide, leuke dorpjes,en gehuchten en natuurlijk veel, heel veel water.

Fietstocht door natuurgebied Wieden - Weerribben  P1040283

P1040289  P1040291

Elk huis hier heeft volgens mij een eigen aanlegsteiger met boot.  We hebben onze ogen uitgekeken. Enkele foutjes met de navigatie gemaakt omdat we te druk waren met rondkijken. In de middag ging het flink waaien en na veel tegenwind - Pffft - eindelijk ´s middags weer terug bij de camper. Het was heerlijk weer en nadat de wind was gaan liggen hebben we de verdere middag geluierd bij de camper en aan het water in de stralende zon met een goed glas wijn en een koel biertje. Wat een ontspanning zeg! Dat hebben we wel verdiend.

Lekker gekookt en gegeten, en weer op de fiets wederom richting Giethoorn maar nu het oude waterrijke deel. Al die sloten, bruggetjes en prachtige boerderijen! Een lust voor het oog! De foto´s zeggen genoeg!

P1040297  P1040299P1040300  P1040302  P1040303

Na een prachtige voldane dag gaat Matt voor de tv en ik met een goed boek en natuurlijk een lekker glas wijn op de bank en op tijd naar bed. Morgen weer een dag! En een tweede fietsroute op de planning!

Maandagmorgen ... regen. Dan maar een puzzel in de camper gemaakt en wachten op betere tijden. Na de berichten van Hannie dat er voor \'s middags zelfs een weeralarm was afgegeven (en omdat we onvoorzien 's avonds naar huis moesten)  zijn we maar in gaan pakken om richting de peel te gaan rijden. Jammer maar we komen hier beslist nog eens terug.

Met een omweg via Blokzijl, een prachtig dorpje met mooie historische kern en lekkere kibbeling, zijn we via de afsluitdijk richting Milheeze gegaan.

Jammer dat ons weekendje korter was dan gepland, maar ze zien ons vast nog eens terug in die regio. We hebben tenslotte daar sowieso nog een fietsronde te gaan en om te wandelen ben je daar ook op de goede plaats.

Heerlijke omgeving, heerlijke kleinschalige camping, een aanrader!